Ellen van Schoten herbenoemd als vicevoorzitter College van Bestuur EUR

Ellen van Schoten kijkt met een vriendelijke lach in de camera.

De Raad van Toezicht (RvT) van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) heeft dr. Ellen van Schoten RA herbenoemd als vicevoorzitter van het College van Bestuur (CvB) van de EUR. Deze tweede termijn gaat in per 1 januari 2025 en geldt voor een periode van vier jaar.

Van Schoten is sinds 1 januari 2021 lid van het CvB en is portefeuillehouder bedrijfsvoering. In die rol is ze verantwoordelijk voor de portefeuille professional services en bedrijfsvoering (Finance, Human Resources, Real Estate & Facilities en Information Technology) en de strategische pijler duurzaamheid.

De Raad van Toezicht is verheugd dat Van Schoten nog een termijn wil dienen als vicevoorzitter en kijkt uit naar de voortzetting van de samenwerking. “Er is grote waardering voor de gedegen aanpak van Ellen. Ze heeft in een complexe organisatie laten zien dat ze een kundig en betrokken bestuurder is. Wij zijn blij dat Ellen haar ervaring en kwaliteiten nog eens vier jaar voor onze universiteit wil inzetten,” aldus Jaap Winter, voorzitter RvT.

Ellen van Schoten: “Ik dank de collega’s van het College van Bestuur, de diensten en de faculteiten voor het vertrouwen. Ik kijk ernaar uit om ook de komende vier jaar in gezamenlijkheid te blijven werken aan de opgaven en uitdagingen van deze prachtige universiteit.”

De vertrouwenscommissie van de universiteitsraad heeft positief geadviseerd over de herbenoeming van Ellen van Schoten.

Meer informatie

Voor meer informatie over dit bericht: Lydia Datema, persvoorlichter EUR: 06 40 26 43 67 of press@eur.nl

Vergelijk @count opleiding

• @title